Monday, 27 July 2015

Lady skater number 2: the polkadot version

We've been having some pretty hot days this summer, with temperatures up to 37 degrees Celsius. Excellent weather for wearing my flowery lady skater. (Well, not really excellent weather, as my brain starts to malfunction with temperatures above 30 degrees, and I have to cycle up a hill to my work, which, in the blazing sun without a breeze, is not really my idea of a good start of the day...) Unfortunately the fabric of this skater dress already starts to frizz a little. Time for a second version!

We hebben hier een heel aantal behoorlijk warme dagen gehad deze zomer, met temperaturen tot 37 graden. Perfect weer om m'n bloemetjes lady skater te dragen. (Nou ja, niet echt perfect weer, want mijn hersenen schakelen zichzelf uit bij temperaturen boven de 30 graden en ik moet een flinke heuvel opfietsen naar m'n werk, wat in de brandende zon zonder een vleugje wind, niet echt mijn idee van een goede start van de dag is...) Helaas begint de stof van dit skater jurkje al een beetje te pluizen. Tijd voor een tweede versie dus!


So when Frau Tulpe sent me an e-mail that they had fabrics for sale I did some online shopping. Unfortunately the knits were not on sale, but that didn't stop me from placing a nice big order. When I went to pick up my packet from the delivery station, there were three boxes of Frau Tulpe standing there. Mine was the biggest :D. It contained, among others :), this lovely petrol polkadot knit with some spandex.

Dus toen Frau Tulpe me een e-mail stuurde dat ze hun stofjes afgeprijsd hadden, ging ik gretig online winkelen. Jammer genoeg waren de jerseys niet in de aanbieding, maar dat hield me niet tegen om een mooie grote bestelling te doen. Toen ik m'n pakketje kwam ophalen van het pakstation, stonden er al drie dozen van Frau Tulpe klaar. De grootste was van mij :D. Er zat, onder andere :), deze mooie petrol jersey met witte stippen in.


I had some struggles with the sizing, which I wrote about here, because this knit is way more stable than the grey one I previously sewed with. But I got that sorted out for the next time. And yes, there was already a next time already, as Frau Tulpe also brought me a wonderful dark pink knit with black flowers, that I used for a long sleeved, A-line version, which I'll show you on my blog soon.

Ik had wat problemen met het kiezen van de juiste maat (dat kun je hier lezen), omdat deze stof veel steviger is als de grijze stof die ik de vorige keer gebruikte. Maar ik heb het tenminste uitgevogeld voor de volgende keer. En ja, ik heb inmiddels al  een volgende versie genaaid. Frau Tulpe bracht me ook een mooie roze jersey met zwarte bloemetjes, die ik heb gebruikt voor een versie met lange mouwen en een A-lijn rok. Jullie zien hem wel verschijnen op m'n blog.

I raised the neckline a bit. I am not a huge fan of the scoop neckline of the lady skater, and I wanted to make it more round. Due to the small shoulder size, that kind of failed. I still like it though. Might make it a smitch deeper for the next version again.

Ik heb de halslijn een beetje verhoogd. Ik ben niet zo'n grote fan van de halslijn van de lady skater, ik wilde hem meer rond maken. Maar doordat ik zo'n kleine schoudermaat nam, is dat een beetje mislukt. Toch ben ik er blij mee zoals het is geworden. De volgende keer maak ik hem waarschijnlijk weer iets dieper. 


Oh yeah, my previous problems with my walking foot skipping stitches miraculously disappeared! I set the tension of the top thread a bit higher (6 instead of 4). My stretch-stitch still looked a bit different than with my normal presser foot, but acceptable. And my twin needle double stitching on the hem looks simply impeccable! Yay for progress!

Oh ja, m'n eerdere problemen met overgeslagen steken met m'n boventransportvoet zijn wonderbaarlijk verdwenen! Ik heb de spanning van de bovendraad een beetje hoger gezet (van 4 naar 6). M'n stretchsteek lijkt nog steeds een beetje anders dan met m'n normale voet, maar acceptabel. En m'n tweelingstiksel bij de zoom ziet er onberispelijk uit! Yay voor vooruitgang!

3 comments:

  1. Ik heb de jurk gezien terwijl je hem aan had. Ik dacht dat het een gekocht jurkje was. Zo perfect, en heel mooi.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...